reklama

Filipíny sa stali mojou srdcovkou. Napriek tomu čo sa mi prihodilo.

Poviem Vám, dívať sa na seba do zrkadla a nespoznať sa, je veľmi zaujímavý zážitok. Strata tváre v dnešnom svete znamená aj stratu identity.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Z Ázijskej trojice - Thajsko, Indonézia a Filipíny. Sú Filipíny mojou obľúbenou destináciou. Prečo tomu tak je sa dozvieš hneď teraz.

Filipíny sú ostrovný štát ktorý sa rozkladá na viac než 7500 ostrovoch.

video nájdeš na konci článku ;)

Ja som navštívila tri z nich. Ostrov Cebu, Siargao a Palawan. Ak by som mohla vidieť dalších 7500 odlišných už by som sa nevrátila. Ale podme pekne poporiadku.

Leteli sme z Londýna cez Čínu (Kanton) do Cebu.

Kde na nás čakal výhľad na nekončiace more a východ slnka

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Ostrov Siargao

Keď sme prileteli na ostrov Siargao rušná atmosféra mesta Cebu sa razom vyparila. Ocitli sme sa tak povediac na Bali z pred 10 rokov. Domáci Filipínci nahlas počúvali romantické skladby z 90s rokov a ich deti sa túlali po uliciach, bez mobilov v rukách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Tu, na tomto mieste sa zastavil čas. Alebo sme sa my vrátili v čase? to sme preberali cestou z letiska. Namiesto lesov nás zo všetkých strán obkolesovali Palmy. Ostrov Siargao by sa kľudne mohol volať aj ako ostrov Paliem.Toto miesto exotikou sršalo.

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Z tohto ostrova sme sa vydali aj na celodenný trip, ktorý sme odštartovali na ružovom lokálnom pavúkovy ( filipínska loďka ). Vyrazili sme v sprievode dažda a mrakov, časom sa však krásne vyčasilo. Preto sa určite nenechajte odradiť počasím, mení sa veľmi rýchlo.

Navštívili sme Naked Island pri jeho odlive, kde sa neskôr snami fotilo celé Filipínske mužstvo a tak sme sa cítili ako celebritky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Ostrov Daku

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)
Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

A taktiežostrov Guyam

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Nasledujúci deň sme celý prechodili ulicami Siargaa a užívali si Filipínsku atmosféru pri pohľade na surferov.

Neskôr, okolo 4 hodine nadránom som sa pri pohlade do zrkadla nespoznala. Viď nasledujúca fotka. Fotená pravdepodobne v najhoršom vizuálnom štádiu opuchu (deň druhý).

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Tvár sa mi menila cca každé dve hodiny. Na začiatku som mala doslova vypuklé čelo, neskôr opuch prešiel na očnú oblast a postupoval nižšie. Po 3–4 dňoch sa úplne vytratil. Každý deň s inou tvárou.

Poviem Vám, dívať sa na seba do zrkadla a nespoznať sa, je veľmi zaujímavý zážitok. Vtedy človek ľahko pochopí, že nie je len telo. To je skôr niečo ako skafander. Strata tváre v dnešnom svete znamená aj stratu identity. Myslím, že som mala veľké štastie v neštastí a to, že sme najbližšie 4 dni mali v pláne len presun na další ostrov ( tento plán sme samozrejme museli bohužial zrušiť ). Ak by sme totižto mali v pláne odlet z ostrova, veru nie som si istá či by som prešla cez pasovú kontrolu. Jedinú fotku tváre, ktorú som mala, bola na mojom pase. Tá sa absolútne nezhodovala s mojim momentálnym výzorom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď ti kamrátka povie, Elda ja už ani neviem ako vyzeráš

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Čo sa vlastne stalo ?

Slnko. Podľa všetkého ma spálilo slnko. Taktiež som si o deň neskôr nastriekala tvár krémom po opalovaní (ktorý bol len na telo), táto kombinácia vyvolala opuch tváre.

Tvár som si natierala no zrejme nedostatočne. Podobný problem som nikdy nezažila. Ani v Thajsku či v Indonezii. Myslím že sa spojilo viacero faktorov a ja som dnes vďaka tomu múdrejšia. Dávajte pozor na Filipínske slnko, je to skutočne iný level. A pite vela vody, viac než je zdravé.

Krémy ktoré som používala.

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Musím povedať, že sme celú túto srandu so stratou tváre brali v celku pozitívne a dosť sme sa nasmiali. Nič ma nebolelo. Len ma otravovala nuda. Nafotila som toľko selfies s vážnym výrazom ako nikdy predtým.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ku Filipínskej "ambulancii" na malom ostrove sa moc vyjadrovať nebudem. V núdzi je človek rád za každú pomoc. Pri návšteve lekára som dostala tabletky proti alergickej reakcii. Neskôr aj tri injekcie. Tie mi pomohli najviac, už o pár hodín po nich som sa začala dávať dohromady. Nakoniec všetko dobre dopadlo a po pár dňoch sme opäť pokračovali v objavovaní ostrova Siargao. 

Objednali sme si vodiča na trojkolku, s ktorým sme prebrázdili celý ostrov.

Naše Bingo 

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Navštívili sme snáď najznámejšiu Filipínsku palmu. Na ktorej sa môžete pohúpať.

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

A deň sme ukončili na severe Siargao, poslednom ubytovaní, pred odletom do Cebu.

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

V Cebu som tento krát našla niečo, čo som nikdy nehladala. Najlepšiu postel na svete! skutočne tento resort odporúčam všetkými 10timi.

Pacific Cebu Resort

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)
Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Ostrov Palawan

Tu sme vyrazili z mesta Puerto Princessa na 5 hodínovú cestu vanom až do El Nida. Ja osobne som si túto jazdu neskutočne užila. Okolie sa menilo každým kilometrom. Videla som ľudí ktorý žili v totálnej džungli. Skutočný život Filipíncov. Krása, je slovo ,ktoré mi napadne pri spomienke na túto jazdu.

El Nido patrí medzi jedno z najturistickejších miest. Úzke uličky boli naozaj dosť preplnené. Ostali sme v ňom iba na jeden deň. Akurát dosť na stretnutie s bývalou spolužiačkou zo základnej školy, ktorá v tej dobe žila v Austrálii.

Západ slnka, čas spoločne okoštovať Filipínsky rum, pri zlatom západne slnka.

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Nasledujúci deň sme už vo štvorici po opici, sedeli na loďke. Pripravení objavovať tie najkrajšie zátoky, vôbec. Táto plavba je must!

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)
Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)
Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Po celodennom výlete sme sa presunuli severnejšie a to na pláž Duli. Kde sme boli ubytované v domčeku bez elektriky a bez teplej vody. Nič z toho nám nechýbalo.

Duli Beach Resort. Toto ubytovanie neskutočne odporúčam. Myslím, že celkovú atmosféru tohto miesta nedokážem opísať. Musíte mi len veriť. Ak niekedy zablúdite do El Nida, určite sa stavte aspoň na noc v tomto rezorte, nebudete lutovať.

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Filipíny sa stali mojou srdcovkou.Napriek tomu čo sa mi prihodilo. Sa určite chcem vrátiť a objavovať dalej. Filipíny skrývajú neskutočne vela krásy, čistoty a pokoja. Mne samej sa po celý čas takmer vôbec nechcelo nič fotiť ani natáčať. Mám iba zopár záberov, ktoré som použila v nasledujúcom videu nižšie.Internet ktorý je tam veľmi zlý, mi tiež nechýbal. Ak hladáte pokoj, krásu,(vysmiatych domácich a deti plné života) málo turistov a detox od internetu, Filipíny sú pre Vás.

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)
Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

Na záver by som ešte chcela odporučiť areolinyChina Southern Airlines. Pri návrate z Filipín sme v Číne mali 7 hodinový prestup počas ktorého nám táto aerolinka dala na výber z dvaciatich hotelov na prenocovanie s raňajkami aj s odvozomZADARMO. Vybrali sme si 5 hviezdičkový Grant Hotel a ja nemám čo vytknúť. Profesionálne služby, či na palube tak aj mimo nej.

Obrázok blogu
(zdroj: Silvia Elda)

color="rgb(44, 51, 56)"Vidíme sa pri dalšom článku, pekný deň !

Teraz už len sľúbené video ⇓⇓⇓♥

Silvia Eldesova

Silvia Eldesova

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Cestovanie mi pomáha byť plne prítomnou. Žiť v momente. Nemám čas premýšlať o tom, čo bolo a čo bude. Keď zanechám všetky tie haraburdy doma. Celý môj "majetok" zbalím do jedného ruksaku a viem, že mi k životu stačí vlastne veľmi málo. Cestujem kvôli prírode. Fascinuje ma aká je naša planéta krásna. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu